Individueel traject

Voel je je moe, slaap je slecht, zit je niet lekker in je vel? Kun je je moeilijk concentreren, vergeet je van alles, heb je allerlei lichamelijke klachten, regelmatig hoofdpijn of een ‘niet fit’ gevoel. Voel je je gespannen, prikkelbaar, ervaar je stress? Heeft het ‘corona jaar’ er in gehakt en is de rek eruit? Of ben je jezelf kwijtgeraakt en weet je niet hoe je de draad weer op kunt pakken? Wil je hier graag stappen in zetten en je hierin laten begeleiden? 

Ik help jou weer in balans te komen en te leren wat te doen wanneer je de balans even kwijt raakt. Want hoe doe je dit nu precies? Meer rust nemen, hoe? Naar je gevoel luisteren, hoe? Welke concrete stappen moet ik zetten om stressklachten ter verminderen?

Vind je het fijner om dit 1-op-1 te doen en samen aan de slag te gaan? Online of offline (in Onnen). In mijn praktijk of wandelend door de Onnerpolder? Dan is het individuele traject iets voor jou. 

Tijdens een individueel traject ga ik samen met jou aan de slag, 1 op 1, volledige focus op jou en wat jij nodig hebt. Ik leg dingen uit, geef je opdrachten en denk (waar nodig) praktisch met je mee. Samen vergroten we jouw veerkracht.

Voor een succesvol traject is het belangrijk dat er een klik is. Daarom vind ik het belangrijk om even kennis te maken voordat we starten. Neem daarna even de tijd om te bedenken of je samen met mij aan de slag wilt; voelde je je prettig, heb je er vertrouwen in. Andersom zal ik dat ook doen; wanneer ik denk dat ik niet genoeg aan jouw ondersteuningsvraag tegemoet kan komen zeg ik jou en denk ik, wanneer je dat wilt, met je mee wie of wat een beter passende match voor jou kan zijn. 

Na een kennismakingsgesprek waarin ik je de hemd van het lijf vraag, is de volgende stap het in kaart brengen van jouw stressniveau door middel van een test. En daarna gaan we aan de slag!

Hier kunnen we bijvoorbeeld mee aan de slag:

  • Jouw stressniveau in kaart brengen
  • Het achterhalen van jouw stressfactoren
  • Grenzen leren aangeven
  • Valkuilen onderzoeken
  • Tools voor het herstellen van stress 
  • Leren voor jezelf te zorgen, te ontspannen en aardig te zijn voor jezelf. 
  • Slaapyoga (yoga nidra);
  • Onderzoeken wat JIJ graag wilt & blij van wordt
  • Het vergroten van jouw (werk)plezier
  • Jouw energievreters & -gevers in kaart brengen
  • Het voorbereiden en opstarten van jouw re-integratie in werk
  • Het maken van een terugvalpreventieplan
  • En andere thema’s die we gaandeweg in het traject tegenkomen

Zodat jij:

  • Volop kunt genieten van je gezin, werk, leven
  • Goed voor jezelf kunt zorgen
  • Voorkomt dat je in een burn-out terecht komt
  • Duurzaam herstelt van stress

Duur van een traject:

Afhankelijk van de ernst van jouw stressklachten neemt een traject ongeveer 6 tot 15 sessies in beslag.

Een sessie kan online (via Zoom), offline in mijn praktijk of wandelend door Onnen.

Individueel traject Praktijk Leef het voor
Scroll naar top